Kako izboljšati boniteto podjetja in kako preverba bonitete kupcev vpliva na lastno likvidnost

Vas zanima, kako izboljšati boniteto podjetja? Vabljeni k branju prispevka, v katerem boste lahko brali o tem, zakaj je pomembna boniteta podjetja in kako jo izboljšati.

Kazalo

Kako izboljšati boniteto podjetja?

Sporočilo, ki se skriva v vprašanju “kako izboljšati boniteto podjetja”, naslavlja pomembnost skrbi za lastno “dobro” boniteto oziroma skrb za uspešno poslovanje podjetja. Po drugi strani pa naslavlja pomembno tematiko, povezano s spremljanjem bonitet poslovnih partnerjev.

kako-izboljsati-boniteto-podjetja

Glede na zapisano lahko trdimo, da je skrb za lastno boniteto izjemno pomembna. Izjemno pomembno je tudi redno preverjanje bonitete obstoječih oziroma potencialnih poslovnih partnerjev.

Da bi zapisano lažje razumeli, bomo podrobneje pojasnili, kako preverba bonitete izbranih poslovnih partnerjev (sicer posredno) omogoča izboljšanje likvidnosti lastnega podjetja. Skrb za lastno likvidnost pa pomeni, da s tem ohranjamo “dobro” boniteto podjetja.

V kolikor podjetje ne preveri bonitete oziroma bonitetne ocene posameznega poslovnega partnerja, se tveganje neplačila znatno poveča. To pomeni, da je omenjen poslovni partner glede na njegove plačilne sposobnosti označen kot finančno nezanesljiv gospodarski subjekt. Spremlja ga “slaba” bonitetna ocena, ki razkriva informacijo o tem, da je poslovanje z njim zelo tvegano.

Sodobne rešitve informacijske tehnologije omogočajo, da lahko podjetja kadarkoli in kdajkoli dostopajo do vseh poslovnih informacij, ki jih potrebujejo, da si ustvarijo celovito sliko o poslovanju partnerja. V kolikor ugotovijo, da je njihov poslovni partner označen z “dobro” bonitetno oceno, jim to poda svojevrstno potrdilo, da bo partner (v vlogi kupca) poravnal vse obveznosti v primeru, da mu bodo ponudili ugodne plačilne pogoje (npr. odložen rok plačila). 

Ob tem je potrebno poudariti, da vseh poslovnih tveganj ni mogoče v celoti odstraniti. Jih pa je mogoče omejiti in nadzorovati. Vse to in še več ponuja bonitetna aplikacija (bonitete prijava v sistem), ki nudi dostop do vseh poslovnih informacij na enem mestu. S preverbo bonitete poslovnih partnerjev v aplikaciji, je mogoče (sicer posredno) vplivati na lastno likvidnost.

Lastna likvidnost je namreč odvisna od plačilnih sposobnosti izbranega poslovnega partnerja. Vsled tega priporočamo, da preverba bonitete poslovnega partnerja postane prvo opravilo vsakega poslovneža še preden s podjetjem vstopi v nov posel.

Kako izboljšati likvidnost podjetja

Omenili smo že, da preverba bonitete poslovnega partnerja (sicer posredno) vpliva na likvidnost lastnega podjetja. V tem poglavju pa bomo predstavili še 2 dodatna ukrepa, s pomočjo katerih lahko podjetja izboljšajo likvidnost in stabilnost denarnega toka.

Na tem mestu izpostavljamo dve izmed večih finančnih storitev, imenujemo ju faktoring/factoring in odkup terjatev/ prodaja terjatev.

Omenjeni finančni storitvi veljata za obliki financiranja, ki sta še posebej priljubljeni pri financiranju malih, srednje velikih in hitro rastočih podjetjih.

Uporabljata se predvsem takrat, ko neko podjetje svojemu kupcu odobri odložen rok plačila. Odložen rok plačila je lahko različno dolg in znaša od 30, 60, 90 in celo več dni. Ne samo teorija, tudi praksa kaže, da je dolgo čakanje na plačilo s strani kupcev velika težava, povezana s pojavom plačilne nediscipline. Več o pojavu plačilne nediscipline si preberite v prispevku “Kaj ureja zakon o preprečevanju zamud pri plačilih“.

Vsled tega izpostavljamo faktoring in odkup terjatev, ki omogočata, da lahko posamezno podjetje proda vse svoje nezapadle terjatve. Razlika med njima je ta, da odkup terjatev praviloma velja za enkraten dogodek, medtem ko faktoring velja za bolj “dolgoročno” obliko financiranja, saj omogoča prodajo vseh terjatev do enega ali vel kupcev na daljše časovno obdobje. 

Z uporabo omenjenih finančnih storitev si podjetje zagotovi:

  • takojšnje plačilo (praviloma že v roku 48 ur),
  • likvidnost (prejeta denarna sredstva podjetju omogočajo, da tudi samo poravna odprte obveznosti do lastnih dobaviteljev),
  • nemoten denarni tok (lažje finančno načrtovanje).

Več o likvidnosti si preberite v zapisu “Zakaj je kvaliteten likvidnostni načrt ključnega pomena?” in “Likvidnostna sredstva: Kako zagotoviti likvidnost podjetja?“.

Sklepna misel

V zapisu smo razložili, kako izboljšati boniteto podjetja. Ob tem smo ugotovili, da je poleg redne spremljave bonitete poslovnih partnerjev, izjemno pomembna tudi skrb za lastno “dobro” boniteto podjetja. Dodatno pa opisali 2 finančni storitvi, s katerima je mogoče izboljšati likvidnost podjetja.

Viri

1 – Bonitete podjetij na Prvi finančni agenciji

2- Financiranje podjetij na Seo-praktik.si

3 – Odkup terjatev/prodaja terjatev na Večer.com 

4 – Bonitetna ocena podjetja na RS Biro

5 – Bonitete na SRRS

6 – Plačilna nedisciplina na Večer.com

7 – Likvidnost podjetja na Seo-praktik.si

8 – Faktoring/factoring na Matija Zajšek.com

9 – Bilanca stanja na Matija Zajšek

10 – Bonitete na Večer.com

11 – Bonitete podjetij na ŠGZ