Sestavine spletnih strani pravimo vsem SEO orodjem, ki jih uporabljamo na spletni strani in pripomorejo k boljšemu obisku in uvrstitvi spletne strani. Spletni marketing torej sloni na njihovi uporabi na spletnih straneh.
Kljub temu, da njihova vrednost v spletnem marketingu ni nobena skrivnost, jih, presenetljivo, ne uporablja veliko začetnikov spletne prodaje.
Da se boste v svet spletnega marketinga lažje “vtekli” smo za vas pripravili kratek povzetek glavnih sestavin spletne strani. Te bodo znatno povišale obisk vaše spletne strani.
Header & Footer
Svoje ime sta ti dve sestavini dobili po mestu, ki ga zavzemata na spletni strani.
Header je prepoznaven po tem, da se vedno pojavi na vrhu spletne strani – pa naj bo to blog, trgovina, itd. V headerju je spravljenih veliko različnih menijev (o katerih smo več povedali v naslednjem poglavju) in na splošno glavni deli vaše spletne strani. To so npr.:
- dostop do bloga
- spletna trgovina (če jo vaša spletna stran ima)
- kontakt
- topbar meni
Footer je v nasprotju s headerjem na dnu spletne strani in se prav tako pojavlja na blogu, trgovini, itd. V njem navadno ne vključujemo menijev. Cilj na koncu vsebine je namreč bralca prepričati do nakupa.
Footer zato vključuje:
- kontaktne podatke
- lokacijo podjetja/naslov ustanove
- povezavo z drugimi družabnimi omrežji
Footer na spletni strani Magus.si na prispevku Bolečine v hrbtenici
Na spodnji sliki vidite uporabo footerja pod prispevkom Bolečine v hrbtenici. Članek smo poiskali na spletni strani Magus.si, ki prav tako vključuje ostale pomembne sestavine spletne strani.
Meniji za spletni marketing in Sidebar
V zgornjem poglavju smo že omenili menije. Ti imajo pomembno vlogo v organizaciji vaše spletne strani. Delimo jih na:
- Primarne menije
To so meniji, ki so najpomembnejši in najobširnejši. Po njih se bralci najlažje orientirajo po vaši spletni strani
Primarni meniji na spletni strani Varcevanje-Energije.si
Na spodnji sliki vidite primer uporabe primarnih menijev, ki jih je zgradila spletna stran Varcevanje-Energije.si. Svojo vsebino so odlično razdelili na najpomembnejše sklope. S tem pomagajo bralcem do informacij.
Pogledate si lahko na primer njihov prispevek za strešna okna na povezavi.
- Sekundarni meniji
To so meniji, ki deluje kot podpoglavja vaših menijev. Če je primarni meni npr. dostop do bloga, bo sekundarni meni lahko blog objave na določeno temo. Poglejte si spodnji primer.
Uporaba menijev na primeru prispevka Odkup nezapadlih terjatev na Prvafina.si
Spletna stran Prvafina.si je svojo vsebino odlično porazdelila na glavne in sekundarne menije. Na spodnji sliki vidite primer nekaj primarnih in sekundarnih menijev nad prispevkom za odkup nezapadlih terjatev.
Ker se Header glede na stran ne spreminja, je tudi nad njihovimi drugimi prispevku enak sklop menijev. To pomaga tudi orientaciji bralca po spletni strani.
Sidebar je zadnja vrsta menijev, ki se uporablja ob blogu spletne strani. V sidebar lahko vključite tudi sekundarne menije in kontakt.
Home Slider in Editorialno polje
Kot “okras” vaše spletne strani, ki hkrati bralcu ponudi nekaj pomembnih informacij. Če menite, da vašo vsebino predstavljate na dolgočasen način in vaši obiskovalci stran zapustijo prehitro, je odlična ideja za izboljšan spletni marketing, uporaba Home Sliderja.
Home Slider je estetsko prijazen način predstavitve kratkih informacij s pomočjo kratke “Slideshow”. Sestavlja ga nekaj glavnih prosojnic, ki se na vaši spletni strani avtomatsko menjujejo in pritegnejo obiskovalčevo pozornost.
Home Slider za Bonitete na spletni strani Ebonitete.si
Na spodnji sliki vidite uporabo Home Sliderja, ki smo ga našli na spletni strani Ebonitete.si. Takšen home slider, kot ga vidite na sliki, je odličen primer, saj vključuje samo nekaj ključnih informacij, ki ne obremenijo bralca.
Prav tako za bonitete podajo sliko oz. grafično motno. Na povezavi ebonitete lahko pogledate še ostale prosojnice njihovega home sliderja.
Vse kar ni Header, Footer, Meniji in Sidebar ter Home Slider je prostor na spletni strani, ki se imenuje Editorialno polje.
V editorialnem polju lahko zgradite spletno trgovino za spletni marketing, napišete blog, skratka ustvarjate kakeršnokoli vsebino za vašo spletno stran. Editorialno polje je dobro zapolniti s grafičnimi motnjami (slike, posnetki, …) saj na ekranu pozornost bralca hitro zatava.
Več o gradnji spletni strani tako, da pridobi čim več obiskovalcev si lahko pogledate na povezavi optimizacija internetne strani. Poglejte si tudi ta zanimiv video:
Dodatne informacije:
– Optimizacija spletnih strani MatijaZajšek.com
– Spletna-optimizacija.com