Copywriting [10 najboljših trikov, ki bodo izboljšali vašo prodajo]

Copywriting ali tekstopisje (kot se pojem velikokrat pojavi v slovenščini) je pisanje marketinških vsebin. S copywritingom spodbujamo prodajo, predstavljamo izdelke, oglašujemo storitve in pritegujemo kupce.

Tekstopisje je veščina, ki se je z nekaj resnega dela vsak lahko nauči.

Za vas smo v tem prispevku pripravili 10 najpomembnejših copywriting trikov, s katerimi si lahko pomagate pri prodaji. Copywriting trike lahko razdelimo na tri kategorije:

  • nalsovni triki
  • vsebinski triki
  • psihološki triki

Če vas zanima, kako bralce prepričati k nakupu berite spodaj …

Naslovni copywriting triki

Prva kategorija, ki jo bomo omenili, so naslovni tekstopisni triki, ki so osnovani predvem na uporabi ključnih besed.

Če se s SEO ukvarjate že več časa, dobro poznate vrednost ključnih besed v vaših prispevkih in na spletnih straneh.

Ključna beseda v naslovu + korist

V glavnem naslovu je najpomembneje uporabiti ključno besedo, saj bo to videl Google in bralec. Dejstvo je, da pri iskaju vsebin s pomočjo ključnih besed iskalci iščejo te ključne besede v rezultatih.

Če ključno besedo uporabite takoj v naslovu, bo bralec vedel, da je vaša vsebina povezana z njegovimi zahtevami.

Zraven ključne besede začnite v naslovu uporabljati t.i. Benefit ali korist; kratek stavek, ki bralcu pove kako mu vaša vsebina lahko pomaga.

Primer odlične gradnje naslova za vsa spletna podjetja iz spletne strani Paintball-Ljubljana.si – Teambuilding

Spletna stran Paintball-Ljubljana.si je odlično zgradila naslov spletne strani s ključno besedo teambuilding, ki mu takoj sledi navedba koristi. Na povezavi teambuilding lahko dostopate do njihove spletne strani in si pogledate njigovo uporabo copywriting trikov.

copywriting - teambuilding

Podnaslovi [ključna beseda + korist]

Čeprav v podnaslovih ključe besede ali koristi ne rabite nujno uporabiti, vam bo to zelo pripomoglo pri pridobivanju bralcev.

Vseeno se izogibajte prepogosti uporabi in vsiljivim trditvam. Če vaše vsebine temeljijo predvem na podajanju informacij, ki direktno bralcu ne pomagajo, se podajanja koristi prav tako izogibajte.

Števila v naslovih

Ste vedeli, da je znanstveno dokazano, da nas kot bralce vedno pritegnejo natančni podatki. To lahko v grajenju vsebin uporabite z dodajanjem števil.

Kot primer lahko pogledate naš naslov. Takoj vidite uporabo ključne besede, števila in koristi.

Vsebinski copywriting triki

Pod kategorijo vsebinskih tekstopisnih trikov smo vključili vse tiste, ki somočno povezane z besedilom vašega prispevka. Te so naslednje…

Hook (kavelj)

Ste že slišali za poznano dejstvo v SEO, ki govori, da obiskovalci v povprečju berejo vašo vsebino od 10-20 sekund? Zaradi takšnih razlogov je bil izumljen preprost trik, ki zagotovi daljši čas bralčeve pozornosti.

Imenuje se hook ali kavelj. To je neka pogumna trditev ali zanimivo vprašanje, nerazločljiva slika ali zanimiv GIF. Cilj je, da ga uporabite v prvih 10 sekundah vašega prispevka in s tem pridobite bralčevo pozornost.

Uporaba kavlja ali Hook na spletni strani Magus.si – Spondiloza

V prispevku z naslovom Spondiloza na spletni strani Magus.si smo našli doličen primer uporabe kavlja v začetku vsebine.Na povezavi spondiloza si lahko uporabo tudi pogledate.

copywriting - spondiloza

Bucket Brigades

Bucket brigades so – kakor hooks – trditve ali vprašanja, ki obiskovalca spodbujajo k branju. Razlika je, da bucket brigades vedno postavite na začetek ali konec poglavja.

Bucket brigades lahko primerjate z t.i. “Cliffhanger-ji” na koncu romanov. Pogosto se pojavljajo v oglasih digitalnega marketinga (televizija, radio, …), izgledajo lahko takole:

  • Pozor! Super akcija!
  • To še ni vse!
  • In najpomembneje …

Ste tudi v tem članku bili žrtev uporabe bucket brigades? 

Loops ali zanke

Zanke so preprost copywtiting trik, s katerim lahko vašega bralca med preučevanjem vaše vsebine ohranjate aktivnega in ga vodite po vaši spletni strani.

Uporabljajo se tako, da vsebino na začetku, sredini in koncu povežete. Tako bo bralec brskal po vaši vsebini, in verjetnost, da bo vašo stran zapustil se bo manjšala.

Iz uvoda bi bralca lahko napotili na zaključek – tako kot smo mi vas.

Psihološki copywriting triki

Psihološki tekstopisni triki so tisti, ki podzavestno vplivajo na bralca. Temeljijo na številnih raziskavah, ki so potekala skozu desetletja prodaje in marketinga. Ti triki statistilno dokazano dvignejo obisk in branost vaše vsebine.

PAS (Problem, Agitation, Solution) in CTA (Call To Action)

Ta preprosta copywriting trika lahko najdete povsod v marketingu, a ni nujno, da jih opazite, če ne vete kaj iščete. Kratici se imenujeta PAS in CTA in stojita na žačetku in koncu vaše marketinške vsebine. Kako delujeta?

V uvodu, ko bralec prične z vašo vsebino se držite naslednjih korakov:

  1. Predstavite problem, ki ga ima bralec, ker ni kupil vašega izdelka
  2. Bralca vznemirite, do mere, ko mu problem predstavlja slabo voljo
  3. Predstavite rešitev (vaš izdelek)

Dokazano je, da v teh psiholoških korakih bralec bolj verjetneje kupi kar ponujate.

Naslednji trik je CTA (Call to Action) ali klic k akciji. Postavite ga na konec vsebine in bralca pozovete k ukrepanju. To je lahko nadaljnje bralnje, prijava, vpis e-naslova, celo nakup, …

Uporaba formule PAS na Ebonitete.si – Bonitete prijava

Na spodnji sliki vidite domačo stran (home page) spletne strani Ebonitete.si. Če dobro pogledate besedilo na njihovem Home-sliderju, lahko vidite odlično uporabo formule PAS.

Vključuje predstavitev priblema in razburitev, ter na koncu predstavi rešitev (Ebonitete.si). Poglejte povezavo bonitete prijava in preverite ostale copywriting trike, ki jih Ebonitete.si uporablja.

copywriting - bonitete prijava

White Space (Beli prostor)

Ljudje se podzavesno zelo vstrašimo vsebine, če je le-ta na ekranu “zgužvana” in neurejena. Veliko ljudi se branja obširnih spletnih vsebin brez večjih presledkov in postankov sploh ne bo lotilo (od tu podatki 10-20 sekund).

SEO Copywriting pravilo je zato bel prostor oz. popolnoma prazen prostor med vrsticami.

Odstavki ne smejo biti predolgi in morajo imeti očitne postojanke, kot so recimo odebeljene besede, alineje. Upoštevajte pravilo, da en odstavek ne sme biti daljši od dveh vrstic.

Kar preverite naš prispevek … 🙂

White space na spletni strani Prvafina.si – prispevek Prodaja terjatev

V prispevku Prodaja terjatev na Prvafina.si smo našli odličen primer uporabe belega prostora. Če preverite prispevek na povezavi prodaja terjatev, hitro opazite še ostale copywriting trike, ki smo jih do sedaj našteli v tem članku.

Prvafina.si copywriting seveda že obvlada, zato služi kot odličen primer tudi iz strani SEO optimizacije spletne strani. Njihov uspeh se najbolje vidi po njihovih uvrstitvenih rezultatih.

copywriting - prodaja terjatev

Reach Media in grafične motnje

Zgornji tekstopisni trik za bel prostor se delno že navezuje na tega. Vključevanje različnih oblik medijev (slike, video, GIFs, …) vašim obiskovalcem med branjem ponudi odličen premor, med katerim si lahko oddahnejo.

Ste vedeli, da si ljudje zapomnimo 70% manj vsebine, če so to prebrali iz elektronske naprave? Ne otežujte dela bralcem – dodajte slikice.

Če pa z copywriting trikom želite tudi svojo stran spraviti na višje mesto v iskanih rezultatih, lahko uporabite ostale grafične motnje, ki jih Google upošteva pri uvrščanju. To so:

  • Bulleting (grajenje alinej)
  • Bolding (odebeljeno besedilo)
  • poševno besedilo
  • in druge …

To so vsi copywriting triki, ki bodo hitro izboljšali vaše rezultate v spletnem marketingu. O optimizaciji spletnih strani si lahko pogledate več na povezavi google SEO optimizacija. Več o tekstopisju si lahko pogledate v poučnem videu spodaj:

Dodatne informacije o copywritingu (v slovenščini):