Študije o hrani in prehranskih dopolnilih

Študije o hrani in prehranskih dopolnilih so v zadnjem času zaradi vpliva hrane na naše zdravje zelo aktualne. Oglejte si zapis o zanimivih študijah o hrani in prehranskih dopolnilih v letu 2019 in 2020. Vključno z zanimivostmi o probiotikih in diabetesu, uživanju gob in njihov vpliv na rak prostate ter o smernicah zdrave prehrane.

Meso in povečana telesna teža pri vegetarijancih v Indiji

Zakaj imajo indijski vegetarijanci v primerjavi z njihovimi vsejedimi rojaki v povprečju večjo telesno težo? Glede na študijo študijo (vir 1), so vegetarijanske diete v Indiji pogosteje povezane s povečano telesno težo kot pa ne-vegetarijanske diete.

Indija ima največjo vegetarijansko populacijo na svetu, saj se 40% populacije v tej državi drži vegetarijanske prehrane. Medtem, ko velja splošno prepričanje, da je vegetarijanska prehrana bolj zdrava od ne-vegetarijanske prehrane, je pri velikem odstotku ljudi, ki imajo povečano telesno težo ugotovljeno ravno obratno.

Ne-vegetarijanci v Indiji običajno ne uživajo rdečega in predelanega mesa. Potencialne koristi zmanjšanja ali odprave vnosa rdečega in / ali umetno predelanega mesa bi lahko pomenile, da so ne-vegetarijanci v Indiji običajno bolj zdravi kot vegetarijanci. Ti namreč običajno uživajo bolj predelano in ocvrto hrano, pa tudi rafinirane ogljikove hidrate..

Kljub temu pa študija zaključi, da se bo v prihodnje odstotek indijskih vegetarijancev še povečal in da tisti, ki so že vegetarijanci ne bodo spreminjali svojih prehranskih navad.

Prehrana in prehranska dopolnila za zmanjševanje tveganja za Alzheimerjevo bolezen

Koncim Q10

Terranova Koencim Q10

Študije o hrani in prehranskih dopolnilih so obravnavale tudi nevrodegenerativne bolezni. Izraz nevrodegenerativna bolezen zajema bolezenska stanja, ki primarno prizadenejo nevrone v človeških možganih.

Študija ugotavlja (vir 2), da je program pravilnega prehranjevanja v kombinaciji, kjer se uravnoteženi prehrani dodaja prehranska dopolnila, ključnega pomena za zmanjšanje tveganja in obvladovanje simptomov pri Alzheimerjevi bolezni.

Obstajajo nekateri vitamini, prehranska dopolnila in hrana, ki lahko preprečijo ali upočasnijo kognitivni upad. To so predvsem vitamin D, omega 3 maščobe in antioksidanti.

Vnetne reakcije vedno pomenijo povečano proizvodnjo oksidantov in s tem povečano potrebo

po antioksidantih, kot so vitamin A, beta-karoten, vitamin C in vitamin E. Pri ljudeh z Alzheimerjevo boleznijo je namreč njihova raven nizka.

 

Tudi ostali antioksidanti, vključno s koncimom Q10 in melatoninom, se lahko izkažejo za pomembne. To preprosto pomeni, da jemo veliko več svežega sadja in zelenjave – vsaj šest porcij na dan – ter mastne ribe in semena.

Pogosto uživanje gob za zmanjšanje tveganja za nastanek raka prostate

Glede na ugotovitve japonske študije (3) lahko pogosto uživanje gob pomaga pri preprečevanju raka na prostati, zlasti pri srednjih in starejših moških na Japonskem.

Japonski raziskovalci verjamejo, da so prvi raziskali to povezavo in da je njihovo delo prva študija, ki kaže na potencial gob za preprečevanje raka prostate na ravni populacije. Svoje ugotovitve so objavili v mednarodni reviji za rakava obolenja.

Uživanje probiotikov [Vpliv na kazalnike povezane s sladkorno boleznijo tipa 2]

Uživanje probiotikov lahko izboljša kazalnike, povezane s sladkorno boleznijo tipa 2. Sladkorna bolezen tipa 2 je najpogostejša sladkorna bolezen, ki jo ima kar 90% vseh, ki trpijo za sladkorno boleznijo.

Probiotiki Lactobacillus casei lahko izboljšajo glikemični indeks pri posameznikih s sladkorno boleznijo tipa 2.Nedavne študije so s številnimi molekularnimi mehanizmi pokazale povezavo med diabetesom tipa 2 (T2DM) in črevesno mikrobioto. Ker probiotiki obnavljajo zdravo črevesno floro ter naseljujejo dobre bakterije, je razumljivo, da lahko pomagajo pri obvladovanju T2DM.

Raziskave o vlogi vitamina C pri raku in okužbah

Študije o hrani in prehranskih dopolnilih se dotikajo tudi vloge vitamina C proti raku in nalezljivim boleznim ugotavlja pomembnost terapevtskega potenciala vitamina C. Z uporabo tega vitamina pri zdravljenju rakavih obolenj. bi lahko spremenili metode zdravljenja.

Znanstveniki in zdravniki v državah APAC, Severni Ameriki in Evropi izvajajo preskuse o učinkih vitamina C na tumorje, pa tudi učinke na bolnike, ki so na kemoterapiji.

To sovpada z boljšim razumevanjem vitamina C v zadnjih 10 letih, zlasti kar zadeva presnovni proces. Pa tudi razumevanju delovanja v telesu ter njegov potencial pri zdravljenju raka in nalezljivih boleznih, kot sta pljučnica in sepsa.

Študije o hrani in prehranskih dopolnilih – Vpliv hrane na naše zdravje in počutje

Študije o hrani in prehranskih dopolnilih so si enotne, da ni nobenega dvoma in ne moremo zanikati, da je prehrana najpomembnejša za naše zdravje in splošno počutje. Zdrava prehrana je nujna za življenje in uživanje zdrave in uravnotežene prehrane nam pomaga, da se počutimo dobro, imamo več energije in povečamo produktivnost. Raziskovalci si ves čas prizadevajo, da bi bolje razumeli vprašanja zdrave in dobre prehrane in ponudili predloge za boljše prehranske prakse.

Oglejmo si nekaj najpomembnejših ugotovitev v prehranskih raziskavah

Vsakodnevni post vpliva na telesno težo in ohranja mladost

Obstoječe študije o hrani in prehranskih dopolnilih kažejo, da lahko občasno postenje, pri katerem človek lahko zdrži brez vnosa hrane določeno število ur na dan, v preostalih urah pa lahko hrano uživa neomejeno, pomaga pri hujšanju. Prav tako lahko doprinese k zdravstvenim koristim, vključno s podaljšanjem življenjske dobe in zmanjšanjem škodljivih vnetij. (vir 4)

Vsakodnevni post, ki traja nekaj ur sproži spremembe v telesu – na primer spodbuja hujšanje – z delovanjem na presnovne procese. Običajno se naša telesa za proizvodnjo energije zanašajo na ogljikove hidrate, toda ko se človek posti in ogljikovi hidrati niso več na voljo, telo začne iskati in uporabljati druge vire, ki jih najde v organizmu.

Neka študija na Japonskem je tako odkrila presnovne spremembe, ki jih je sprožil post, česar raziskovalci prej niso poznali. Avtorji študije – s sedežem na Inštitutu za znanost in tehnologijo Okinawa na Japonskem – so ugotovili, da post poveča raven purina in pirimidina, dveh organskih spojin, ki na celični ravni delujeta na izražanje genov in sintezo beljakovin.

Te snovi so zelo pomembni dejavniki presnove za vzdrževanje mišične in antioksidativne aktivnosti, pojasnjujejo avtorji študije. To pomeni, da lahko s povečanjem ravni purina in pirimidina, post pospeši pomlajevalne procese, s čimer lahko telo dlje ohranja mladost.

Uživanje zajtrka je pomembno za izgubo telesne teže [Mit ali resnica]

Mnogo raziskav je poizkušalo razkriti dolgoletne mite o najboljših prehranskih praksah. Eden takih mitov je, da je uživanje zajtrka pomembno pri doseganju izgube teže.

Nekateri menijo, da uživanje jutranjega obroka pomaga spodbuditi metabolizem, tako da več kalorij hitreje izgori. Poleg tega so nekatere študije odkrile povezavo med debelostjo in težnjo po preskakovanju zajtrka.

Zajtrk

Zajtrk ne bo pripomogel k zmanjšanju telesne teže

Vendar pa najnovejše študije ugotavljajo nasprotno. Raziskovalci so sodelovali z nekaterimi udeleženci, ki so poročali, da imajo običajno zajtrk, in drugimi, ki so ga raje preskočili.

Ugotovitve so v nasprotju z obstoječimi predstavami o zajtrku in izgubi teže, saj kažejo, da je skupni dnevni vnos energije (kalorij) običajno večji pri ljudeh, ki redno zajtrkujejo.

Poleg tega so raziskovalci ugotovili, da so posamezniki, ki so navadno vsak dan brez zajtrka, v povprečju imeli manj telesne teže kot tisti, ki zajtrkujejo.

Avtorji študije so šli celo tako daleč, da opozarjajo, da je pri priporočanju zajtrka za hujšanje pri odraslih potrebna previdnost, saj ima lahko nasprotni učinek.

Vplivi običajnih naravnih živil na zdravje

Hkrati raziskovalci ugotavljajo dodatne koristi običajnih naravnih živil. Eden od primerov je laneno seme, ki ga mnogi obogatijo s smutiji ali pa dodajo nekaj krekerjev ali ploščic granole.

Lanena vlakna naj bi med drugim pomagala uravnotežiti raven holesterola in znižati krvni tlak. Nova študija (vir 5) kaže, da lahko lanena vlakna znižujejo tudi prekomerno telesno težo.

Laneno seme se začne razgrajevati, ko doseže črevesje. Raziskava, ki jo je skupina izvedla na mišjem modelu, je pokazala, da vlakna povzročajo spremembe v črevesni mikrobioti, ki vodijo do bolj zdrave populacije bakterij v črevesju. Te spremembe vplivajo na presnovne procese, pospešujejo porabo energije in s tem znižujejo prekomerno telesno težo.

Drugi pozitiven učinek je povečanje tolerance na glukozo (sladkor). To pomeni, da imajo pozitivne učinke na zmanjševanje simptomov bolezni kot je na primer diabetes, za katerega je značilna oslabljena toleranca za glukozo.

Čebula in česen [pomembna zaveznika pri varovanju našega zdravja]

Študije o hrani in prehranskih dopolnilih govorijo tudi o dveh ključnih sestavinah iz naših kuhinj. Česen že dolgo slovi kot naravni antibiotik, saj ima antibakterijske lastnosti, mnogi pa ga tradicionalno uporabljajo za boj proti gripi ali pa za zdravljenje pikov žuželk.

V eni izmed azijskih študij so preučevali vpliv teh dveh zelenjav na zdravljenje rakavih obolenj. Tako česen kot čebula spadata v družino zelenjave, ki ima podobno ostre vonjave in okuse.

Ta študija je preučevala 833 posameznikov, ki so jim diagnosticirali kolorektalni rak in ocenila, koliko te zelenjave redno uživajo. Ekipa raziskovalcev je nato to skupino uskladila s skupino enakega števila posameznikov brez raka.

Čebula in česen

Raziskovalci so ugotovili, da imajo udeleženci, ki so pojedli največje količine česna in čebule, za 79 odstotkov nižje tveganje za nastanek raka debelega črevesja in danke v primerjavi z ljudmi, ki so uživali majhne količine te zelenjave.

 

Previdnost pri izbiri dietnih izdelkov in umetno predelane hrane

Nekatere študije so proučevale tudi vpliv raznih dietnih izdelkov in pijač na naše zdravje. Nekatere odločitve za te izdelke morda ogrožajo naše zdravje.

Nizkokalorične brezalkoholne pijače z umetnimi sladili lahko prispevajo k tveganju za kapi. Prav tako je zdravju lahko škodljivo uživanje umetno spremenjene hrane. To študijo so izvedli strokovnjaki z univerze Sorbonne v Parizu in bolnišnice Avicenne v Franciji.

Raziskovalci pojasnjujejo, da živila, ki vključujejo že pripravljene jedi in predelano meso, vsebujejo veliko maščob, sladkorja in natrija (soli), hkrati pa vsebujejo malo naravnih vlaknin. To pomeni, da čeprav so okusni, niso hranljivi in ​​bodo prevarali naše želodce, da se bodo počutili zadovoljne. Hkrati pa ne bodo ponudila uravnoteženega vnosa snovi, ki jih potrebujemo.

Preiskovalci hkrati dodajajo, da umetno predelana hrana pogosto vsebuje umetne dodatke, ki bi lahko povečali našo izpostavljenost številnim boleznim. Medtem ko so si strokovnjaki že enotni, da takšna živila povečujejo tveganja za razne bolezni, učinek na smrtnost ostaja še ni raziskan. V tej študiji so avtorji morda prvič ugotovili, da samo 10-odstotno povečanje količine umetno predelane hrane, ki jo zaužijemo, vodi do 14 odstotkov večje smrtnosti.

Študija o vplivu dietnih napitkov na ženske

Druga študija, objavljena v reviji Stroke (Vir 6), je prinesla nekaj ne-vzpodbudnih zaključkov o uživanju umetno sladkanih dietnih pijač. Skupino, ki je izvedla to raziskavo, je posebej zanimalo, kako uživanje dietnih pijač vpliva na ženske, starejše od 50 let, zato je analiziralo podatke o 81.714 ženskah v tej starostni kategoriji.

Analiza je razkrila zaskrbljujoč trend: ženske, ki so zaužile dva ali več dietnih napitkov na dan, so imele za 23 odstotkov večje tveganje za možgansko kap in 29 odstotkov večje tveganje za srčni napad. V tem primeru nas avtorji študije pozivajo, naj ponovno razmislimo, kadarkoli nas zavede, da bi posegli po nizkokalorični brezalkoholni pijači, če se ne bi raje odločili za alternativo.

Zaključek

Študije o hrani in prehranskih dopolnilih nas lahko samo usmerjajo. Vendar pa se bomo morali sami naučiti da, odrekanja in diete delujejo za nas in ne proti nam. Osredotočiti se moramo in se odločiti ter nato vztrajati, za kar nam bodo naša telesa hvaležna.