Grajenje SEO spletne strani [osnovne SEO sestavine spletne strani]

SEO spletne strani so tiste spletne strani, ki so optimizirane. Kako pa optimiziramo spletno stran? V tem prispevku se bomo osredotočili na osnovne SEO sestavine ter optimizacijo spletne strani s uporabo SEO sestavin.

Kazalo

seo sestavine

Kaj so SEO sestavine & zakaj jih je potrebno uporabljati

SEO sestavine so določeni spletni pripomočki, ki pripomorejo k organizaciji spletne strani in s tem tudi obiskovalcem. Lažje kot se obiskovalec vaše spletne strani po tej strani orientira, več bo našel vsebin, ki ga zanimajo, in na strani preživel več časa.

Zakaj je pomembno, da naši obiskovalci na strani ostanejo čim več časa? Čas, ki ga obiskovalec preživi na spletni strani je eden izmed uvrstitvenih faktorov, ki priča o kakovosti vaše spletne strani.

Več časa kot obiskovalci preživijo na vaši spletni strani, višje bo vaše mesto na Googlu.

Še vedno pa ne vemo, kaj točno so SEO sestavine oz. ti “spletni pripomočki.” Najosnovnejše SEO sestavine so:

  • Header
  • Footer
  • Sidebar (in meniji)
  • Home Slider
  • Editorial polje

V nadaljevanju si bomo vsako izmed naštetih SEO sestavin podrobneje pogledali in opisali.

Pomen SEO sestavin za obiskovalca | Paintball-Ljubljana.si – na sliki prispevek Fantovščina

SEO sestavine bodo bralcu pomagale pri hitri orientaciji po vaši strani. Estetsko urejena in organizirana spletna stran bralcu namreč prihrani frustracijo in čas, kar je za spletne uporabnike zelo pomembno.

Povedali smo, da je čas, ki ga bralec preživi na strani eden izmed uvrstitvenih faktorjev – zapletena spletna stran, ki od obiskovalca zahteva veliko časa bo imela obraten učinek, saj obiskovalec prepozna, da zapravlja nepotreben čas in iz strani odide.

Priporočamo, da si ogledate vrhunsko zgrajeno spletno stran Paintball-Ljubljana.si, ki jo vidite na sliki, saj je primer res odlične uporabe SEO sestavin. Prispevek Fantovščina si oglejte na povezavi.

fantovščina - seo sestavine

Header & Footer

Prvi pomembni SEO sestavini, ki ju moramo omeniti, sta Header in Footer. To sta skupka informacij, ki ju najdemo na samem vrhu in na samem dnu neke vsebine (npr. blog objave) na spletni strani. Razložimo najprej Header.

Header je, kot nam pove ime, nastavljen na vrhu vsebine na spletni strani. Namenjen je organizaciji same spletne strani in vebin na njen, ter bralcu omogoča hiter vstop v kontakt s prodajalcem. Vključuje torej:

  • menije (ki so tudi posamezna SEO sestavina, o kateri bomo še govorili kasneje)
  • kontakt (npr. telefonska št. lastnika strani)
  • lokacija podjetja oz. naslov
  • ikona podjetja ali ime

Včasih bodo tisti, ki stran zgradijo dodali še kaj posebnega samo za tisto spletno stran – npr. urnik dela.

Header na spletni strani Prvafina.si | Odkup terjatve

Spletna stran Prvafina.si je zagotovo ena najuspešnejših slovenskih spletnih strani, ki dobre uvrstitve na Googlu dosega s pomočjo optimizacije.

Poglejmo si primer headerja, ki so ga zgradili na svoji spletni strani in razložimo uporabo menijev. Primarni meniji so glavni in najosnovnejši meniji, ki stran le okvirno razdelijo na najpomembnejše vsebine. To so torej “domov,” “skupina,” “o nas,” …

Sekundarni meniji so tisti, ki primarne menije še nadaljno in natančneje razdelijo. To so “predstavitev,” “osnovni podatki,” …

Headerji so v vseh straneh, ki jih lahko obisščemo na meniju enaki. Takšen header se torej ne pojavlja samo v vsebini Odkup terjatve.

odkup terjatve - seo sestavine

Footer je na samem dnu spletne strani, in prav tako služi hitri orientaciji bralca po spletni strani, ko konča z branjem vsebine. Footer ne sme biti razumljen kot pomembnejši del spletne strani, in tudi signalizira zaključek vsebine.

Vsi footerji so zato narejeni po enakem principu, brez vpadnih fontov in grafičnih motenj. Navadno vključujejo:

  • kontakt
  • lokacijo podjetja oz. naslov
  • povezavo s socialnimi omrežji
  • sorodne vsebine tisti, ki jo je bralec ravnokar prenehal brati

Tudi v footer bodo posamezne spletne strani dodale nekaj, kar je značilno samo za njih, npr. ocene in mnenja prejšnjih kupcev (čeprav je to lahko posebna stran v menijih).

Footer na spletni strani Magus.si – Bolečine v hrbtenici

Tako kot header, je tudi footer enak ne glede na vsebino nad njim. Takšen footer kot ga vidite na sliki lahko nadjdete pod vsebino Bolečine v hrbtenici, ali pa Artroza – ne bo razlike.

Hitro vidimo, da vključuje vse pomembnejše informacije, ki jih bi naj footer tudi imel.

bolečine v hrbtenici - seo sestavine

Meniji & Sidebar

Naslednji pomembni SEO sestavini sta dokaj povezani med samo – to so meniji in sidebar.

Kaj so meniji? So oblika organizacije vsebin na spletni strani. V en meni zberemo vso vsebino z enako temo, npr. meni za opis izdelka, meni za opis podjetja, meni za navodila uporabe, meni za mnenja kupcev, … Poznamo tri osnovne vrste menijev:

  • primarni
  • sekundarni
  • topbar

Meniji so SEO sestavina, ki obenem spada v Header, zato jih najpogosteje najdete na vrhu spletne strani. Primarni in sekundarni meniji so razloženi v poglavju, kjer opazujemo header na spletni strani Prvafina.si

Sidebar je posebna vrsta “menija,” ki pa ni postavljen na vrhu (ali na dnu) spletne strani, ampak ob strani same vsebine.

Najpogosteje je dodatek k blog objavam, sestavljajo pa ga nene samo meniji, ampak tudi kontaktni podatki. Pomembno je namreč, da ima obiskovalec vedno možnost vstopiti v stik s prodajalcem.

Uporaba menijev in sidebara je predvsem všeč Googlu, saj takšno spletno stran vidi kot urejeno in hitro razumljivo. To pa pozitivno vpliva na vašo uvrstitev.

Home Slider

Home slider je sicer SEO sestavina, ki ne pripomore toliko k organizaciji spletne strani, ampak bolj k njeni privlačnosti. Deluje kot majhna prezentacija, z nekaj “diapozitivi,” na katerih je navadno tudi podano kratko besedilce z osnovnimi informacijami.

Home slider je postavljen na domačo stran ali Home Page, da že na samem začetku pritegne bralca, ali pa mu na hitro predstavi najpomembnejše kar mora vedeti.

Ta SEO sestavina nima “pravilnika” po katerem deluje, in ne rabi vključevati menijev, kontaktnih podatkov, lokacije, itd. Ker je to samodejna prezentacija, jo pogosto uporabljamo samo za estetske namene, ki imajo le malo v povezavi z našo vsebino.

Primer si lahko pogledamo spodaj.

Home Slider na spletni strani Ebonitete.si | Prijava bonitete

Na spodnji sliki vidite primer home sliderja, ki smo ga našli na spletni strani Ebonitete.si. Poglejmo si kako je sestavljen. Po črticah v spodnji sredini vidimo, da ga sestavlja 5 “slidov.”

Na vsakem diapozitivu je nova slika, z kratkim besedilom in povezavo, s katero lahko obiskovalec dostopa do brezplačnega testiranja ali pa se prijavi za bonitete.

bonitete prijava - seo sestavine

Editorial polje

Vse kar ni eno izmed zgoraj naštetih sestavin – torej med Headerjem, Footerjem, Sidebarom, Home Sliderjem itd. – imenujemo Editorial polje.

V tem polju nastaja za bralca in za uvrstitev strani najpomembnejša vsebina. To so raznorazne blog objave, SEO prispevki oz. članki, tudi spletna trgovina. Uvrstitev vaše spletne strani na Googlu bo najbolj odvisna od kakovostne SEO optimizacije vašega editorial polja.

V spodnjem posnetku si lahko pogledate, kako zgraditi home slider v wordpressu: