Se sprašujete, kako priti do zaslužka s spletno prodajo? Spletna prodaja obstaja v različnih oblikah in pred vami je več možnosti. V tem prispevku bomo predstavili vse o tem, kako lahko prodajati preko spleta.
Pomagajte si s spodnjim kazalom …
Kazalo

Kaj sploh lahko prodajate na spletu
Preden pričnete z iskanjem prodajne strategije, ki vam bo najbolj ustrezala, se odločite kaj sploh želite prodajati.
V osnovi lahko na preko spleta prodajate naslednje:
- Produkte
To so fizični izdelki, ki jih bo ob nakupu po pošti ali kako drugače, prejel kupec. Produkti, ki jih prodajate ne rabijo biti “delo vaših rok.” Lahko jih v večjih količinah kupite od drugih podjetij in nato posamezno prodajate dalje.Takšna spletna prodaja je najpogostejša.
Prodaja produkta na Magus.si, s pomočjo prispevka Bolečine v hrbtenici
Spletna stran Magus.si ima spletno trgovino, kjer prodajajo izdelek za elektromagnetno terapijo, vendar si hkrati pomaga z blogom. Takšna kombinacija je pametna, a o njej ne bomo več govorili v tem prispevku.
Poglejte si več v prispevku Bolečine v hrbtenici ali na spodnji sliki.

- Storitve
Preko spleta lahko prodajate tudi storitve. Pri tem obstajata dve možnosti.
1. Kupec storitev kupi na spletu in jo nato prejme v živo ali
2. Kupec storitev kupi in prejme preko spleta.
Storitve, ki se pogosto prodajajo na spletu vključujejo raznovrstna mentoriranja, zdravstvene terapije, personalizirane dietne načrte, pohištvo po meri ipd.
Prodaja storitev bilance stanja na Ebonitete.si
Spletna stran Ebonitete.si prodaja razične storitve povezane z bonitetami. Na spodnji sliki vidite primer prispevka, ki govori o bilanci stanja, merjenje katere Ebonitete.si med drugim tudi ponuja.

- E-storitve
To je izključno oblika storitev, ki jo kupec lahko prejme na spletu, in v fizični formi ne obstaja. Pogosto so to različni posnetki (lahko tudi poučni, torej mentoriranja), slike (sedaj so aktualne npr. NTFs), e-knjige, plačljivi članki, …
Spletna prodaja e-storitev je lahko zahtevna … Če se prodaje e-storitev lotite sami, je potrebno, da znate svoje delo zadostno zaščititi. S tem se izognete plagiarizmu.
Prodajalce e-storitev ščitijo tudi posebne spletne strani, na katerih je njihova prodaja zaščitena iz strani lastnikov. Prodaja preko takih spletnih strani je plačljiva.
Spletna prodaja s pomočjo trgovine
Vaša prva možnost je prodaja s pomočjo spletne trgovine. Preko spletne trgovine se prodajajo izdelki oz. produkti. Če ste se odločili, da boste prodajali produkte, imate več opcij.
Spletna trgovina, katere lastnik ste vi
Prva možnost je morda še najbolj “tradicionalna.” To je ta, da zgradite spletno trgovino (in ste njen lastnik), nato pa preko nje prodajate izdelke. Čeprav ti izdelki ne rabijo biti vaše znamke, morajo biti v vaši lasti.
Poglejmo si najprej prednosti takšne prodaje:
- izdelke, ki jih prodajate, izbirate sami (in se s tem lažje prilagajate trgu, saj lahko izdelek, ki se slabo prodaja umaknete),
- ceno izdelkov določate sami in
- ste sam svoj šef
Sliši se skoraj bajno … Žal pa ima ta možnost tudi neke slabosti, ki jih je potrebno omeniti:
- izdelek se lahko slabo prodaja – dobro morate premisliti v kakšni količini ga boste kupili,
- sami ste odgovorni za dobavo in
- imate večji stik s kupci
Ta izbira je najboljša za vas, če ste pripravljeni prevzeti vso odgovornost, ki je potrebna za vodenje spletne trgovine.
Dropshipping
Dropshipping je oblika prodaje, ki vam omogoča, da prodajate izdelke, brez da se dejansko ukvarjate z manufakturo in dobavo.
Kako to deluje?
Postavite spletno trgovine, kjer se rutinsko zopet odločite katere izdelke boste prodajali. Izbira bo najverjetneje odvisna od cene izdelkov – dražji izdelki ustvarijo večji prihodek.
Stranka bo izdelek kupila iz vaše spletne strani – ko izdelek kupi, vi naročilo oddate proizvajalcu, ki nato izdelek pošlje stranki.
Proizvajalec prejme plačilo od vas (prodajalca), vi pa od kupca iz vaše spletne strani.
Kaj so torej glavne prednosti dropshippinga?
- izdelek kupite šele, ko stranka odda naročilo (plačilo torej prejmete prvi),
- sami postavljate ceno izdelka (za kupca),
- čez čas lahko ustvarite svojo znamko in prodajate svoje izdelke,
- prodajate lahko več različnih produktov, …
Slabosti dropshippinga so povezane predvsem s tem, da nimate nadzora nad dobavo:
- odgovorni ste za dobavo, vendar nad tem nimate vpliva,
- nudite pomoč strankam,
- dropshipping je vse popularnejši (in s tem bolj konkurenčen)
Ostane pa še en način, kako prodajati preko spleta s spletno trgovino …
Affiliate spletna prodaja
Affiliate spletna prodaja se od spletne trgovine in dropshippinga razlikuje po tem, da:
- nimate svoje spletne trgovine in
- izdelkov ne prodajate direktno, s pomočjo spletne trgovine
Affiliate prodaja deluje tako, da ustvarite neko spletno mesto, ki proizvaja največ obiskovalcev. Čeprav je za to popularna uporaba socialnih omrežij, je najbolje uporaba bloga.
Če pazite, da je spletna stran dobro optimizirana, pa je to tudi vse, kar potrebujete za affiliate prodajo.
Na vašem blogu izdelka ne prodajate, ampak ga promovirate. V blog objave dodate t. i. affiliate povezave, ki obiskovalce vodijo do spletne trgovine, katere lastnik niste vi.
Če se obiskovalec, ki je na spletno trgovino prišel preko vaše povezave, odloči za nakup, gre del dobička vam.
Affiliate ima veliko prednosti zaradi svoje fleksibilnosti:
- izvajate ga lahko povsod, v katerikoli državi, za katerokoli podjetje (ki affiliate sodelovanje ponuja),
- vse kar potrebujete je blog,
- niste odgovorni za dobavo in nimate stika s strankami,
- sčasoma lahko nastane pasivni dohodek
Slabosti, ki se pojavljajo so:
- nezanesljivost podjetij, ki jih promovirate (podjetje lahko razpade, gre v stečaj, ali preprosto ne plača)
- ne postavljate cen,
- obiskovalce spodbujate, da zapustijo vašo spletno stran (slabo za SEO). Katere so osnovne SEO sestavine spletne strani smo opisali na povezavi.
- konkurenca je vse večja
Vsaka povezava ni affiliate povezava | Prvafina.si – Odkup terjatve
Vsaka povezava ni affiliate povezava – pravzaprav večina povezav ni affiliate povezav. Spletne strani bodo v svojih blogih (kot je na primer ta!) pogosto uporabile povezave na spletne strani, da pomagajo bralcem do sorodnih vsebin.
Primer povezave, ki ni affiliate, vidite na spodnji sliki, v prispevku Odkup terjatve.

To so tri možnosti, ki jih imate, če ste se odločili za prodajo izdelkov.
Prodaja s pomočjo Lead Generation spletne strani
Kako pa prodajati storitve preko spleta? Spletna trgovina za storitve ne obstaja. Vaša najboljša opcija je lead generation spletna stran in spletna prodaja preko kontakta s stranko. Podrobnosti o tem kaj je lead generation najdete v članku na povezavi. V njem je zraven tega kaj je lead generation razloženo tudi kako se lotite pridobivanja sledi bolj učinkovito.
To je spletna stran, ki je v celoti posvečena opisu storitve, ki jo želite prodajati. Stanka naročilo poda tako, da z vami vstopi v kontakt – najpogosteje je to tako, da vam pošlje svoj e-naslov. S tem stranka pusti “sled,” od tu ime “lead” generation.
Velika prednost lead generation spletne strani je ta, da cene postavljate sami, te pa lahko tudi prilagodite od kupca do kupca.
Storitve so pogosto manj direktno definirane – kot primer vzemimo vgradno pohištvo. Merjenje enega dela stene bo stalo veliko manj kot merjenje celega hodnika.
Cena se zato prilagaja glede na zahteve strank.
Slabosti takšnega vodenja prodaje, so podobne kot pri spletni trgovini. Odgovornost v celoti, od manufakture do dobave pade na vas, kot lastnik. To pa ne pomeni, da ni vredno.
Naučiti se morate ravnati okrog takšnih ovir.
Prodaja storitve z lead generations spletno stranjo | Paintball-Ljubljana.si – Fantovščina
Kar vidite na sliki spodaj, je blog zapis iz spletne strani Paintball-Ljubljana.si, ki ima pogoste povezave, kjer lahko bralci pošljejo svoj e-naslov, da vstopijo v stik s prodajalci.
Ta lead generation spletna stran si zadosten promet zagotovi z optimizacijo.

Več o optimizaciji si poglejte spodaj …
Namig: za učinkovito prodajo preko spleta je v večini primerov ključno in odločilno to kako uspešno znate pripravljati besedila za splet. To je t.i. copywriting. 7 copwriting trikov, ki zagotovijo več bralcev vaših spletnih vsebin in boljšo SEO optimizacijo vaše spletne strani, je opisanih na povezavi.