Avtodeli: Termostat za regulacijo temperature hladilne tekočine

Avtodeli: termostat oziroma zakaj se uporablja hladilna tekočina?

Avtodeli. V tem članku predstavimo termostat za regulacijo temperature hladilne tekočine. Vsak motor z notranjim izgorevanjem ima tudi sistem hlajenja. Ne glede na to, če je bencinski, ali če je dizel izvedba.

Med obratovanjem proizvaja motor določeno količino toplote. Izgorevanje in eksplozije v posameznih valjih proizvajajo tepemtarure, ki so blizu tisoč stopinj C. Izpusti v prvem delu na izpušnem kolektorju so še vedno zelo vroči, vsaj 800 stopinj C. In zato se uporablja sistem hlajena.

Katere hladilne sisteme poznamo?

Hladilni sistemi imajo v svoji sestavi več avtodelov, ki se med seboj dopolnjujejo  v funkciji hlajenja.

Najpomembnejši avtodeli za hladilni sistem so:

  • Hladilna tekočina,
  • Črpalka vode,
  • Cevi vode,
  • Hladilnik vode,
  • Elektronski senzorji za upravljanje črpalke vode,
  • Tipala oziroma senzorji temperature,
  • Ventilatorji,
  • Termostat,
  • Ekspanzijska posoda,
  • Hladilnik olja, ki se hladi z vodo – hladilno tekočino.

avtodeli

Vir: blog.fcpeuro

Pa so vsi ti avtodeli med sabo povezani v sistemu hlajenja?

Da. Blok in glava motorja sta v svoji konstrukcijski izvedbi narejena tako, da je hladilna tekočina prisotna povsod, kjer se razvijajo visoke temperature.

Pri prvih avtomobilskih motorjih je bilo hlajenje izvedeno termosifonsko.

Pozneje je prišla črpalka vode in v nadaljevanju še vsi ostali avtodeli, ki so sestavni del hladilnega sistema.

Črpalka vode – s svojimi lopaticami – poganja hladilno tekočino v krožni tok po sistemu.

Ekspanzijska posoda kompenzira količino hladilnega sredstva zaradi temperaturnih razlik.

Tekočina se razteza in krči, posoda pa je izvedena tako, da to nihanje kompenzira.

Cevi, ki so priključene v sistemu, so v večini primerov narejene iz ojačane gume.

En del cevi je kovinskih, pri nekaterih izvedbah tudi iz PVC ja.

Hladilna tekočina je v celem sistemu vozila.

Ob začetku delovanja motorja se s termostatom zapre kroženje. Na ta način se doseže hitra delovna temperatura kompletnega sistema. Ko se temperatura hladilne tekočine dvigne nad 95 stopinj C, se odpre termostat, ki pomaga uravnavati temperaturo hladilne tekočine. Termostat je ključni in od pomembnejših rezervnih delov v sistemu motorja in hlajenja.

Več o ugodni ponudbi avtodelov poiščite v spletni trgovini kruno.si.