Copywriting triki | 7 copywriting trikov, ki zagotovijo več bralcev – Boljši SEO

Copywriting oz. tekstopisje sodi na področju spletnega marketinga k vsebinskemu marketingu. Več ali manj vsak copywriter trdi, da piše dobro, a spodaj so objavljeni nekateri copywriting vsebinski triki, ki lahko še tako dobrega pisca vsebin, naredijo še boljšega.

Copywriting triki so pogosto napačno razumljeni. V tem prispevku smo zato pripravili 7 najpomembnejših copywriting trikov, z natančnimi razlagami. V vsebini najdete tudi primere.

Kazalo

Copywriting triki

1.trik je že vaš začetek vsebine

Veliko piscev se ne zaveda, da je prav začetek vsebine najbolj ključen del spletnih prispevkov. Zakaj? Podatki kažejo , da obiskovalci v povprečji spletno stran zapustijo že v prvih 10-20 sekundah. Kaj nam to pove? Bralec se bo v teh nekaj sekundah odločil – pogosto podzavestno – če mu je vaša stran všeč ali ne.

Kako torej bralca pritegniti, še preden se sam tega zaveda? Rešitev je AIDA formula oz. AIDA model. 

AIDA sicer s svojimi štirimi koraki pokriva celotno vsebino, ampak se za sedaj osredotočimo samo na prvi korak, začetek vsebine – A. Ta “A” stoji za besedo attention (ang. pozornost). Šele naslednja črka, je črka “I” ki pa stoji za interest (ang. zanimanje).

To nam pove, da še preden skušamo v bralcu vzbuditi interes, moramo pridobiti bralčevo pozornost. To naredimo z trikom, ki ga imenujemo “hook” ali kavelj. Poglejmo si primer kavlja na spletni strani SEO mojstra Matije Zajšek.

copywriting trikI

Analizirajmo njegovo delovanje. Pisec se še takoj ne poda v vsebino – zaenkrat je v celoti osredotočen na bralčevo pozornost.

Prav tako se je namesto uporabe besedila, pisec odločil za uporabo slike. Bralci namreč lažje procesirajo slike, ko še za neko vsebino sploh nimajo zanimanja. 

Uspešen “hook” boste zgradili, če ste prepričani, da bi na vas tudi deloval. 

Zakaj uvod na strani Magus.si deluje – Bolečine v rami

Na hitro si preberite kratek uvod v prispevek Bolečine v rami, ki ga vidite na spodnji sliki. Začetek se za bralca, ki te vsebine ni iskal ne zdi nič posebnega. Zakaj torej deluje? Magus.si pozna svoje “občinstvo” in ve, kaj njihovi bralci potrebujejo.

Zavedajo se, da je večina njihovih bralcev takšnih, ki trpijo z bolečinami v rameni. Takšen “hook” je zato namenjen samo njim, saj jim povejo, kaj bodo našli v vsebini.

bolečina v rami - copywriting triki

2. trik – Pričnite z navajanjem koristi za bralca (benefit v H1 & H2 naslovih)

Pomislite na povprečen spletni naslov vsebin, ki jih obiskujete. Sigurno ste že prebrali izraze, kot so:

  • 12 stvari, ki jih delate narobe pri optimizaciji vaše spletne strani
  • Ta SEO trik bo spremenil vaš pogled na marketing!
  • 100 razlogov, zakaj vaš SEO preprosto ne deluje (in kako ga popraviti)
  • ipd. …

Kaj je bistvo teh naslovov? Prvi in drugi primer dokaj jasno navedeta, o čem govori vsebina – o napakah v SEO, drugi naslov pa le omeni nek revolucionarni SEO trik.

Tisto, kar v resnici pritegne bralce glede teh naslovov – ki dejansko delujejo – sta korist & dražljaj.

Naslovi več zdaleč niso namenjeni povzetku vsebine. Bralcev namreč vsebina več ne zanima – kar iščejo, so rešitve za njihove probleme. In vi jih morate jasno ponuditi.

Korist prvega naslova je ta, da izvemo kaj delamo narobe, da se lahko lotimo popravljanja našega postopka. Korist drugega naslova je ta, da spoznamo ta “revolucionarni” trik, ki bo (morda) spremenil naš način optimizacije na boljše.

Korist zadnjega naslova je enaka, kot korist prvega, samo bolj dramatično predstavljena – tako delujejo copywriting triki.

3. trik – Bucket Brigades oz. poživitveni napoji za vaše bralce

Priljubljen copywriting trik, ki ga boste od zdaj naprej sigurno zasledili v vsaki optimizirani vsebini, je uporaba t. i. bucket brigades. Vam je ime znano? So vam znane te trditve:

  • Ampak to še ni vse!
  • In še najpomembneje …
  • Kar pa resnično lahko reši [ta problem], je …
  • O tem, kako rešiti [ta problem], več v naslednjem poglavju.
  • itd. itd.

Takšne trditve, ki bralca “motivirajo” k nadaljnjemu branju, imenujemo bucket brigades. Te, ki so bile navedene zgoraj, so sicer zelo očitni primeri, toda sedaj boste lažje razšifrirali tudi tiste, ki se jih domislijo SEO mojstri.

Bucket brigades delujejo kot poživitveni napoji za vašega bralca, saj mu povrnejo motivacijo za branje, ki jo je od začetka izgubil. Zato se takšne trditve naj pojavljajo na koncu ali začetku poglavij.

Bucket Brigades v prispevku Factoring na spletni strani Prvafina.si

Spletna stran Prvafina.si definitivno spada pod ene najuspešnejših in tudi najbolje optimiziranih spletnih strani Slovenije. V njihovih vsebinah ne manjka niti copywriting trikov.

V prispevku Factoring so že na začetku uporabili avtentično in učinkovito bucket brigade. Jo opazite na sliki?

factoring - copywriting triki

4. trik – Uporaba zank ali “loops”

Naslednji copywriting trik, ki bo zagotovil, da vaši bralci na vaši strani porabijo več časa, je uporaba loops (ang. zank).To je vsebinski copywriting trik, ki temelji na povezovanju vsebine in medsebojni odvisnosti poglavij. 

Ste opazili loop, ki smo jo uporabili v uvodu?

…Ne, ker ga nismo. Ampak ste opazili povezovanje dveh delov vsebine, ki vas spodbuja k temu, da ohranjate aktivnost, medtem ko berete. Loops se uporabljajo predvsem z tem namenom, da je bralec na koncu vsebine pripravljen odgovoriti na CTA

O izvršitvi CTA bomo govorili kasneje.

5. trik – Naučite se pravilno uporabljati grafične motnje & grafični copywriting triki

O grafičnih motnjah v spletnih vsebinah ste sigurno že slišali. Bralcu je med vsebino občasno potrebno nameniti kakšen premor. 

To je zato, ker branje preko ekranov že samo po sebi zahteva večjo pozornost kot branje na papirju. Obenem pa motivacija za branje ne izhaja iz bralca samega, ampak jo morate vzbuditi vi sami.

Kaj so torej grafične motnje? So prekinitve besedila s pomočjo:

  • slik,
  • GIF-ijev
  • grafov,
  • razpredelnic,

Skratka vse, kar ni besedilo. Ampak …

Tudi grafične motnje morajo imeti funkcijo. Pogosto boste zasledili članke, ki vključujejo sliko izključno za estetske namene. Takšne slike je priporočeno uporabljati na začetku vsebin, saj še niso relevantne k besedilu.

Bolj kot se v vsebini posvečate podrobnostim, večjo funkcijo naj imajo kot – copywriting triki –  grafične motnje.

Za konec prispevkov se pogosto uporabijo tudi različni posnetki (ki npr. razvijajo na podlagi vaše vsebine).

Uporaba relevantne grafične motnje na spletni strani Varcevanje-Energije.si za vsebino Cena elektrike

Spletna stran Varcevanje-Energije.si se pogosto s svojo vsebino osredotoča na bolj strokovne tematike. Uporaba relevantnih grafičnih motenj je zato odlična izbira copywriting trika.

Poglejte eno izmed takšnih motenj v prispevku Cena elektrike ali na spodnji sliki.

cena elektrike - copywriting triki

6. trik – Kako iz ničesar pritegniti bralce (delovanje “white space”)

V tem delu prispevka vam bomo povedali, kako lahko dejansko uporabite praznino za nabiranje večjega števila bralcev.

Prazen prostor v spletnih prispevkih se imenuje “white space” (ang. beli prostor), in ima presenetljiv psihološki vpliv na vaše bralce.

Več kot je praznega prostora, manj obširna izgleda vsebina. Se spomnite, ko smo govorili, da se bralec odloči, če mu je stran všeč v prvih 10-20 sekundah? 

V podzavestnih procesih bralca, ta obenem preveri obseg vsebine. Ker pa podzavest ne razmišlja “racionalno,” bo verjela, da je vsebine manj, če je več praznega prostora. Copywriting triki imajo tudi celo podvrsto psiholoških trikov.

Da je belega prostora dovolj, naredite nov odstavek vsake dve do tri vrstice

7. trik – Močan zaključek s CTA

Grajenje močnega zaključka je v resnici lažje, kot si morda mislite. Ne obremenjujte se z pisanjem moralnega nauka, kot pri osnovnošolskih spisih.

Imejte v mislih, da pišete za bralca, ki je prišel do zaključka vašega prispevka. Kakšen bralec je ta bralec? Zakaj je prebral vaš prispevek do konca? Kaj mu še lahko ponudite?

Cilj zaključka je bralca pozvati k aktivnosti. Ponudite mu sorodne vsebine, za katere lahko na podlagi vaše vsebine sklepate, da bi bralcu bili všeč. 

Nato zaključite z močnim CTA (Call To Action). To je dobesedno prevedeno klic k ukrepanju, k akciji. In, res – to so te očitne trditve, ki jih vidite v televizijskih oglasih:

  • Preverite našo spletno stran na [spletna stran], še danes!
  • Hitro unovčite kupone!

In “influencerske” pobude na Instagramu, YouTubu,…: 

  • Naroči se spodaj!
  • Pusti komentar in všečkaj!

Tudi, če se nekatere trditve zdijo res banalno očitne, po številnih statističnih raziskavah delujejo. 

Preprost CTA na spletni strani Ebonitete.si – Bonitetne storitve

Tudi grajenje ustreznega CTA ni odkrivanje tople vode. Dovolj je, da napišete preprost stavek, kot je “Preberite več” na spletni strani Ebonitete.si.

Ebonitete.si je tudi odlična spletna stran preko katere lahko opazujete ustrezno optimizacijo, saj spada med najuspešnejše v Slovenijo. Poglejte recimo vsebino Bonitetne storitve.

bonitetne storitve - copywriting triki

Copywriting triki pa se ne vstavijo samo pri naštetih v tem prispevku.

Dodatne informacije:

Poglejte še si spodnji video za več: